Thursday 8 March 2018

Terlampau attached. Hahaha. Aku dah habis settle nengok Gantung sampai last episode. Best and puas hati sebab dia ikot memang sama macam dalam novel yang ku baca... so far... its really good try. Tapj ending tergantung.. kelasss kan dengan tajuknya. Mungkin pada yanh tidak lagi membaca novel cite tu akan rasa seperti ringan tangan nak membaling hand phone korang ke dinding. Bahkan mungkin ada yang akan swing their mood carik pasal dengan pakwe or makwe, menyesali akan kuata internet yang dah dihabiskan... dan sebagainya lah. Tapi sasah tidak bagi aku.. or sesapa saja yang memang dah membaca buku bahagian 1 or even bahagian 2. Kami kaum yang cool cool aja sih. Ya emang endingnya kayak kim banget tuh tapi seru karna pihak produksi nya bilang musim kedua (sambungan) nya dah start shoot. So there will be Season 2 later!!!! Okay back to the point. TERLAMPAU ATTACHED. Plus dalam cite tu pon dia ada mentioned "Kalau someone itu terlampau attached dengan something or somebody, it will be really hard for them untuk ninggalin" Aku tersentap jap. Darah rasa ter pause jap dari ngalir satu badan. Ayat tu sebenarnya menusuk pada yang layak tertusuk. Sebenarnya perasaan terlampau attached tu pada zahirnya bukan kita yang rancang... kalau dalam ayat aku mention atas tu means bukan 'someone' tu yang rancang benda tu boleh jadi serapat itu or se attached itu. It happened naturally. Tapi satu je yang bahaya.. bila dah ter attached... payah nak pisah.. payah nak separate... kalau paksa... koyak, luka, rosak, hancur, etc. Benda dah ter attached kau... kalau kau letak gam gajah or gam 3 second tu kat tapak kiri dan kanan tangan kau... pastu kau tekapkan dua dua tapak tangan. Lepastu kau tarik... jadi apa?? Itu contoh paling simple yang aku bagi... yang lain kau pikir la sendiri.. main point nya tetap sama. Kalau dah attached, payah nak tanggal. Tapi ada orang kaitkan situasi attached ni dengan perwatakan someone tu yang sentimental... romantik.. ek?? Entah aku no komen yang itu. Sebab bagi aku... kau sentimental ke tak... kalau kau dah ter attached dengan sesuatu or someone.. tetap attached. Paham tak maksud aku?? Damn. Payahnya nak nulis. Senang cite bagi aku.. isu attached ni bukan bergantung pada dia tu senti ke tak senti.. it will happen man.. no matter who you are, where you are.. because you're human man. We are human. Its really normal to have our heart into something or someone sooner or later. CUMA ONE THING yang aku pasti. Samaada tahap yang kau attached tu boleh buat kau move on or tak terdaya.. or lambat.. tu je. Aku nak tido.

No comments:

Post a Comment